[ Pobierz całość w formacie PDF ]
otwiera nam oczy na z pozoru nieistotne funkcje stałych motywów
stosowanych w logotypach specyficznych branży. I tak, np. dowiaduje-
my się, że, aby uzyskać wrażenie dostojeństwa i długich tradycji, warto
zastanowić się nad użyciem znaku herbowego, firmy zajmujące się złotą
przyszłością wybierają tęczę lub poziomy łuk, a deweloperzy oraz agen-
cje nieruchomości winny umiejscowić w swoim logo znak drzewa, najle-
piej dębowego.
Książka okraszona jest dużą ilością ilustracji, zawiera też przykłady
prac artystów-projektantów graficznych, dzięki czemu przekaz nie jest
zamknięty jedynie w tekście, lecz wychodzi poza jego ramy. Dużą zale-
tą jest nieograniczenie wyboru kolejności czytania rozdziałów treść
nie stanowi bowiem zwartej całości, a czynnikiem determinującym mo-
że być np. szczególnie przykuwająca nasz wzrok ilustracja. Dodam jesz-
cze, że Design i grafika dzisiaj jest idealna do czytania w biegu, czyli
doskonała na prezent dla bardziej zajętych przyjaciół.
Ewa Sztuk
47
[ Pobierz całość w formacie PDF ]