[ Pobierz całość w formacie PDF ]
naprawdę fajna, wieczorami przyjeżdża mnóstwo bardzo różnych
ludzi, którzy świetnie bawią się przy muzyce aż do samego rana&
© 2002 Andrzej Batko 60
I tak oto dotarliśmy wspólnie do ostatniego metaprogramu.
Określamy go nazwą:
D%7Å‚ENIE- UNIKANIE .
Osoby, które mają bardzo silnie rozwiniętą tendencję dążenia do
czegoś można poznać po tym, że mówią o tym, czego chcą, co
osiągną, do czego dążą. Jednym słowem są bardzo silnie
skoncentrowane na zrealizowaniu swoich zamierzeń. Czynnikiem,
który naprawdę silnie ich motywuje jest świadomość istnienia celu,
który należy osiągnąć. Jednocześnie są zazwyczaj obojętni wobec
tego, co nie udaje się lub zle wychodzi, albo co może się nie udać lub
nie wyjść. Jeżeli chcesz umotywować taką osobę do czegoś, np. do
tego naszego wyjazdu na wczasy, to sformułuj swoją wypowiedz w
następujący sposób:
Słuchaj byłem na wczasach w niezwykle malowniczym miejscu i
sądzę, że doskonałym pomysłem byłoby, abyś i ty spędził tam swój
urlop. Gwarantuję ci, że doskonale wypoczniesz, będziesz miał
okazję codziennie przepłynąć kilka kilometrów w ciepłej oceanicznej
wodzie, a może zechcesz nauczyć się pływać także na nartach
wodnych lub desce windsurfingowej. Wieczorami możesz spotkać
mnóstwo bardzo ciekawych ludzi niemal z całego świata, co pozwoli
ci nawiązać liczne nowe znajomości& itd.
Absolutnym przeciwieństwem takiego dążeniowca jest osoba
mająca silnie rozwiniętą tendencję do unikania. Można ją poznać po
tym, że unikają i pozbywają się tego czego nie lubią lub nie chcą.
Szczególnie dobrze to widać słuchając słownictwa, którym taka
osoba się posługuje, ponieważ często używa słów takich jak:
uniknąć, pozbyć się uciec od problemu. Unikacze z łatwością
identyfikują problemy i bardzo często przedmiotem ich koncentracji
jest to, co nie wyszło, nie wychodzi lub może nie wyjść. Bardzo
trudno przychodzi im za to definiowanie swoich własnych celów. W
takiej sytuacji sÄ… niezdecydowani i raczej zdezorientowani. Po prostu,
często nie wiedzą, co robić. Czynnikiem, który naprawdę silnie ich
motywuje do działania, jest możliwość uniknięcia tego, co może
stanowić problem. Jeżeli chcesz umotywować takiego unikacza , np.
również do tego naszego wyjazdu na wczasy, to mów do niego w
następujący sposób:
Słuchaj byłem na wczasach w niezwykle malowniczym miejscu i
sądzę, że doskonałym pomysłem byłoby, abyś i ty spędził tam swój
urlop. Gwarantuję ci, że doskonale wypoczniesz, pozbywając się
wszystkich problemów dnia codziennego, spędzając czas wyłącznie
na beztroskim leniuchowaniu. Jestem pewien, że nie spotkasz tam
nikogo, ze swoich współpracowników, ponieważ jest to jeszcze dość
mało znane miejsce w naszym kraju. Unikniesz spędzania samotnie
całych wieczorów, ponieważ przyjeżdża tam mnóstwo interesujących
i bardzo towarzyskich ludzi z całej Europy, co pozwoli ci zapomnieć o
nudzie&
© 2002 Andrzej Batko 61
Poznałaś już wszystkie metaprogramy, których znajomość, jak już
zapewne sobie uświadomiłaś, może okazać się bardzo przydatna
szczególnie w kontaktach z ludzmi, u których można łatwo
zidentyfikować silne biegunowe działanie co najmniej jednego z nich.
Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że kilka metaprogramów może
mieć biegunowe działanie tak, że np. dążeniowiec jest jednocześnie
osobą o silnym metaprogramie na Podobieństwa , a unikacz jest
osobą o silnym autorytecie zewnętrznym. Skoro już jednak potrafisz
sobie doskonale radzić w sytuacji, w której masz do czynienia tylko z
jednym metaprogramem, to jestem zupełnie przekonany, że równie
doskonale sobie poradzisz, kiedy zidentyfikujesz ich więcej.
A co robić gdy niewiele wiadomo jakich metaprogramów używa dana
osoba lub gdy jednocześnie mamy do czynienia z wieloma osobami?
Albo gdy nie wiadomo kto będzie tego słuchał lub kto będzie to
czytał?
Nic prostszego! Powiedzmy, że chcę zareklamować książkę, którą
właśnie czytasz:
Znajomość tych technik pozwoli Ci szybciej zdobywać nowych
klientów i pozwoli Ci uniknąć konfliktów. Gdy już poznasz wszystkie
7 rodzajów presupozycji i 3 podstawowe implikacje to zwiększysz
skuteczność zamykania sprzedaży o 74%. Po prostu będzie Ci
Å‚atwiej
pracować. Zresztą kilka tysięcy handlowców, którzy już się
wzbogacili
musi mieć rację co potwierdzają recenzje w czołowych czasopismach
biznesowych np. Fortune 2000. ZresztÄ… sam najlepiej ocenisz co ta
książka może zrobić dla Ciebie! Ponadto Twoim kolegom też będzie
łatwiej pracować z Tobą. Te metody powstały w rezultacie zupełnie
nowatorskiego potraktowania starych i wypróbowanych metod.
Musisz skorzystać z takiej okazji bo możesz już nie mieć takiej
możliwości!
Zakończenie
Kiedy już sobie w pełni uświadomisz, ile przydatnych rzeczy
dowiedziałaś się z tej książki możesz nadal się zastanawiać gdzie
najpierw wykorzystasz te nowe umiejętności. I niezależnie od tego
czy będzie to w życiu prywatnym czy też w pracy, spróbuj na razie
się nie zastanawiać, kto będzie pierwszą osobą, na którą chcesz
wywrzeć wpływ?
I co takiego zechcesz uzyskać?
POWODZENIA!
Warszawa 2002
© 2002 Andrzej Batko 62
APPENDIX
TANDETA PERSWAZYJNA
Ponieważ, techniki perswazji są pewną nowością dla wielu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]