[ Pobierz całość w formacie PDF ]
L
intonacja, 292 Menuet w tonacji b-moll, 152, 153
Isbin Sharon, 287 Menuet w tonacji G, 138, 140
Lagrima, 237, 242
metrum, 62
legato, 64, 155
mezzo-forte, 64
arpeggia, 159
316 Gitara klasyczna dla bystrzaków
mezzo-piano, 64 ochrona gitary, 298 p ynna gra melodyjnych utworów
mf, 64 odczytywanie muzyki, 57 na sze ciu strunach, 88
Miasteczko ma e Betlejem, 133 okre lenie dynamiki, 64 p ynne brzmienie, 155
mieczowanie, 291 oktawa, 169 p yta rezonansowa, 29
migotliwy d wi k, 161 oparcie dla gitary, 39 p ytka maskuj ca, 31
mistrzowie gitary, 229 oparte uderzenie, 47, 49 p-m-a, 136
m otkowanie, 156 osobne granie tryli, 161 podgitarnik, 39
mocowanie struny na ko eczku, 302 ottava, 169 pod okietnik, 40
Moderato, 64 otwór rezonansowy, 28 podpórki, 39
modernizm, 269 oznaczenia palców prawej i lewej podstawowe nuty, 74
utwory, 272 d oni, 67 podstrunnica, 29, 65
modulacja, 238, 255 oznaczenie metrum, 62 poduszka, 39
mostek, 28 oznaczenie repetycji, 64 podwójna kreska taktowa, 64
Motyw z Czarodziejskiego fletu, oznaczenie techniki legato, 64 podwójne legato, 157
272, 274 podwójne zatrzymanie, 102
Motyw z Haydna, 90 podwójny hammer-on, 157
Ó
Mozart Wolfgang Amadeus, 264, 265 pokrewie stwo równoleg e, 113
mp, 64 polifonia, 132
ósemka, 62
muzyka absolutna, 268 poprzeczki, 28, 29, 68, 147
muzyka homofoniczna, 136 poprzeczki przegubowe, 234
P
muzyka kontrapunktowa, 132 pozwól wybrzmie , 95
Muzyka na wodzie, 254 pozycja, 116
p, 64
Muzyka ogni sztucznych, 254 pozycja muzyka, 33, 37
palm muting, 173
muzyka polifoniczna, 132 obejmowanie gitary, 40
p-a-m-i, 99
muzyka programowa, 268 oparcie dla gitary, 39
Parkening Christopher, 285
muzykalno , 35 siedzenie, 38
partity, 249
u o enie d oni, 41
Pasja wed ug wi tego Mateusza, 253
u o enie nóg, 39
N passepied, 249
wsparcie dla ramienia, 40
Passepied w tonacji a-moll, 163, 164
pó nuta, 62
naci cia, 291
pauza, 61
pp, 64
naprawy, 304
pauza wier nutowa, 62
praca prawej d oni, 98
naprzemienna praca kciuka i
pauza ósemkowa, 62
preludium, 249
pozosta ych palców, 204
pauza pó nutowa, 62
Preludium D-dur, 106, 110, 218
nastrojenie za niskie, 51
pauza szesnastkowa, 62
progi, 29
nastrojenie za wysokie, 51
paznokcie, 45
przechowywanie gitary, 297
nazewnictwo skali, 112
prawa d o , 46
ochrona gitary, 298
notacja gitarowa, 67
pe ny chwyt barowy, 148, 149
temperatura, 298
nowoczesna technika uderzania, 50
wiczenie, 150
wilgotno , 298
nuty, 59, 74
p-i-a, 136
przyciemnianie brzmienia, 172
nuty akcentowane, 163
pianino, 54
przygotowania do gry, 37
nuty basowe, 79
pianissimo, 64
przypisanie palców do
nuty nieakcentowane, 163
piano, 64
poszczególnych strun, 95
nuty ozdobne, 232
pickguard, 31
pud o rezonansowe, 27
nuty peda owe, 235
pie ni na lutni , 250
Pujol Emilio, 50
nuty sta e, 235
pi ciolinia, 58, 65
pulgar, 67
nuty wiolinowe, 79
pi tka gryfu, 28
pull-off, 156
nuty wype niaj ce, 99
p-i-m, 136
p-i-m-a, 95, 96, 98
p-i-m-a-m-i, 98 R
O
Pinch Parade, 105, 109
Raduj si wiecie, 256, 257, 262
O Christmas Tree, 136 piórko, 33
regulowanie napi cia struny, 51
obejmowanie gitary, 40 pizzicato, 173
renesans, 247, 248
ocena brzmienia, 293 plektron, 33
kompozytorzy, 249
ocena konstrukcji gitary, 291
utwory, 256
Skorowidz
317
repertuar, 228 D-dur bez wykorzystania symbolizm, 269
rest stroke, 47 pustych, 124 synkopowanie, 222, 265
ritardando, 64 D-dur z wykorzystaniem szarpanie strun palcami, 34
romantyzm, 267 pustych strun, 123 szczypanie strun, 102
utwory, 272 G-dur bez wykorzystania szesnastka, 62
Romanza, 207, 211 pustych strun, 125 szyjka, 28
Romero Angel, 285 skale w 5. pozycji, 184
Romero Pepe, 285 B -dur, 185
rozbijanie akordu na kawa ki, 93 d-moll, 187
rozdzielenie rytmu kciuka i F-dur, 184
ci gni cie, 156
pozosta ych palców, 134 skale w 9. pozycji, 187
redniowiecze, 247
rozetka, 29 A-dur, 187
rozja nianie brzmienia, 172 D-dur, 188
T
rozstaw palców, 67 f -moll, 189
ruch prosty równoleg y g osów, 237 skrócona menzura, 292
taba, 69
ruch przeciwny, 257 Sonata Patetyczna, 266
tabulatura, 57, 69
rytmiczna gra dwóch Sor Fernando, 230, 232
takty, 58
zsynchronizowanych sposoby uderzania strun praw
talia gitary, 29
melodii, 132 d oni , 183
Taniec w gierski nr 5, 268
staccato, 64, 265
Taps, 170
standardowy zapis nutowy, 57
S Tarleton s Resurrection, 256, 259
Starobin David, 286
Tárrega Francisco, 50, 230, 232, 233
Stratocaster, 30
sarabanda, 249
technika apoyando, 47, 49, 84
stroiki, 28, 29
Scarborough Fair, 92, 250
technika arpeggio, 93
strojenie, 50
Segovia Andrés, 283
technika double-stop, 102, 103, 135
elektroniczny stroik, 51
sekwencje, 183, 222
technika kciuka przemiennego, 101
regulowanie napi cia struny, 51
sekwencje melodyczne, 222, 257
technika legato, 155
strojenie relatywne, 53
siedzenie, 38
technika muzyka, 33
strojenie wizualne, 51
siode ko, 27, 29
technika tirando, 47, 83
tuner, 51
skala, 111, 181
techniki wydobywania d wi ku,
strojenie ze s uchu, 52
skale durowe, 113
167, 178
strojenie gitary wzgl dem niej
skale minorowe melodyczne, 257
The Three Ravens, 250, 256, 258
samej, 53
skale modalne, 248
tirando, 47, 83
strojenie gitary wzgl dem
skale modalne doryckie, 250
t umienie strun, 173
sta ego ród a d wi ku, 54
skale w górnych partiach
tonacja, 114
struny, 29, 30
gryfu, 193
tonacje durowe, 114
struny stalowe, 31
skale wymagaj ce zmiany
tonacje molowe, 114
wymiana, 300
pozycji, 189
tonika, 113, 183
Studium skali w tonacji b-moll,
skale durowe w 1. pozycji, 117
Torres Antonio, 32
126, 128
A -dur, 120
tradycyjne melodie z XVI wieku, 250
Studium skali w tonacji F, 126, 127
As-dur, 120
tremolo, 175
Studium skali w tonacji G, 127, 129
C-dur, 118
wiczenie, 176
Studium techniki tremolo
E-dur, 120
triola ósemkowa, 62
w tonacji a-moll, 178, 180
F-dur, 119
tryle, 155, 161
styl gry na gitarze klasycznej, 26, 33
G-dur, 118
kadencja, 162
style muzyczne, 35
skale molowe, 113
osobne granie tryli, 161
suita barokowa, 249
wersje, 116
utwory, 163
sul ponticello, 172, 173, 174, 178
skale molowe w 1. pozycji, 121
tryton, 271
sul tasto, 172, 173, 178
a-moll, 121
trzymanie instrumentu, 33
sustain, 161
e-moll, 122
tuner, 51
swobodne uderzenie, 47
f-moll, 122
Turkey in the Straw, 91
symbole artykulacji, 64
skale w 2. pozycji, 123
ty gitary, 29
symbole d ugo ci nut, 62
b-moll bez wykorzystania
symbole ekspresji, 64
pustych strun, 125
symbole wysoko ci tonu, 59
318 Gitara klasyczna dla bystrzaków
warstwy melodyczne, 132 ekspresja, 63
U
wci cie, 31 kasownik, 59
wersje skali molowych, 116 klucz, 58
ubarwianie brzmienia, 167
What Child Is This?, 250 kreski taktowe, 58
uderzanie strun, 46, 47
wi zanie struny przy mostku, 301 kropka oznaczaj ca technik
apoyando, 47, 49
wide ki, 64 staccato, 64
free stroke, 47
wiedza muzyczna, 34 kropki, 61
oparte uderzenie, 47
wieki rednie, 247 krzy yk, 59
rest stroke, 47
Williams John, 285 kszta t nuty, 61
swobodne uderzenie, 47
wirtuozeria, 35 ligatura, 61
tirando, 47
wprowadzanie zmian brzmienia, 172 linie dodane, 59
uk ad palców p-a-m-i, 99
[ Pobierz całość w formacie PDF ]